| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Burianová Zuzana, PhDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Svobodová Petra, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1. Kondicionál složený - tvoření 2. Kondicionál složený - použití 3. Podmínková souvětí reálná 4. Podmínková souvětí nereálná 5. Složený čas budoucí - tvoření 6. Složený čas budoucí - použití 7. Problematičnost slovesných kategorií času a způsobu při interpretaci textu 8. Důležitost pořadí slov ve větě - změna významu přídavných jmen podle jejich postavení 9. Souslednost časová a její vliv na interpretaci textu Bohatost spojek a spojovacích výrazů v portugalštině  10. Vliv morfologické kategorie rodu na sémantickou interpretaci slov v textu 11. Kolokace - její morfologické a lexikologické vlastnosti a její vliv na interpretaci textu
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 24 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 26 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je bezpečné zvládutí následujících gramatických jevů na základě  uvedených normativních gramatik a jejich následné procvičení formou jazykové analýzy vybraných textů.
                 
                Student si rozšíří v prvé řadě slovní zásobu (frazeologismy, odborné termíny, hovorové obraty) a zdokonalí se v porozumění psanému textu.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Žádné.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Avelar, A. (1996). Lusofonia. Lisboa: Lidel. 
                
 
            
                
                - 
                    Coimbra, I. (1990). Portugues sem Fronteiras II. Lisboa: Lidel. 
                
 
            
                
                - 
                    Havlíková, M. - Jindrová, J. (1991). Portugalština pro samouky. Praha. 
                
 
            
                
                - 
                    Havlíková, M. (2003). Portugalština pro samouky. Praha: Leda. 
                
 
            
                
                - 
                    Jindrová, J. (2001). Portugalština. Praha: Leda. 
                
 
            
         
         
         
     |