Vyučující
|
-
Klimová Katarína, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Interkompretace - pojem, cíle, možný vývoj, využití ve vzdělávání, výuka jazyků, posílení evropské kulturní rozmanitosti 2. Jazyková norma - základní pojmy (kodifikace, standardní italština, neo-standard, jazyková varieta, hovorová italština, pojem jazykové chyby) - hovorová italština jako varieta, některé morfosyntaktické a lexikální rysy (dislokace, hovorová slova atd.). 3. Gastronomická italština Gastronomická italština jako oborový jazyk, hlavní vývojové etapy, místní a národní rozměr, geosynonyma, gastronomická italština v zahraničí 4. Jazyk byrokracie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je hlubší poznání italského jazykového systému a seznámit studenty s vybranými tématy současné italské lingvistiky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
závěrečná písemná práce na vybrané téma
|
Doporučená literatura
|
-
Antonelli, G. (2016). Norma e normalit?. Antonelli G. In: L'italiano nella societ? della comunicazione.. Bologna.
-
Arcangeli, M. (2012). Burocratese? Ni, grazie. In Cercasi Dante disperatamente. Roma.
-
Frosini, G. (2006). L'italiano in tavola. In Trifone, Pietro, Lingua e identit?. Una storia sociale dell'italiano. Roma, Carocci. Roma.
-
Frosini, G., Lubello, S. (2023). L'italiano del cibo.. Roma.
-
Schwarze, S. (2014). Il principio di intercomprensione nell'insegnamento delle lingue romanze e il metodo EuroComRom. In Rossi, F. (ed.), La creativit? nell'insegnamento dell'italiano per stranieri, Le Lettere - Universit?. Milano.
|