Vyučující
|
-
Marini Alessandro, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Klasická a křesťanská beletrie a epika. Novost Decameronu (Decameron, Proemio; If. XXVI, 64). Boccaccio a nové použití literárních materiálů za účelem nastolení nové etiky (Decameron, V, 8 e 9; If. XIII). Překonání středověkého asketismu u Boccaccia (Decameron, I, 1; II, 2; III, 1 e 10). Petrarca a inovace lyrické tvorby (RVF, I e CXXIX). Metafora cesty u Danta a Petrarky (If. I; Familiares, IV, 1). Petrarca, Boccaccio a antické literární žánry. Vzájemné vlivy mezi Petarkou a Boccacciem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Obbiettivo del corso e' il rafforzamento della conoscenza delle strategie narrative, poetiche e retoriche del testo letterario, presupposto necessario per la crescita della competenza ermeneutica dello studente. Le conoscenze acquisite verranno sempre trattate in situazioni concrete, evitando cioe' una trattazione puramente astratta ed enciclopedica e ricorrendo continuamente ai testi letterari, sui quali misurare le competenze acquisite grazie ala lavoro di analisi e interpretazione.
Conoscenza della retorica del discorso letterario. Abilita' di interpretazione del testo letterario.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Esej, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
G. Alfano et alii. Letteratura italiana. Manuale per studi universitari..
-
G. Velli. (1979). Petrarca e Boccaccio. Antenore, Padova .
-
V. Branca. (1996). Boccaccio medievale. Sansoni, Firenze .
|