| Název předmětu | Současná Itálie |
|---|---|
| Kód předmětu | KRI/SIT |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Italština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Předmět bude v LS 2022 zaměřen jednak na vybrané autory a literární díla z posledních cca 30 let, jednak na společenské problémy současné Itálie (zejm. související s pracovním trhem, nezaměstnaností, generačními změnami, konzumem) a na jazykové vlastnosti vybraných textů včetně možností překladu. Program: Četba a rozbor ukázek z umělecké prózy (Antonio Moresco, Ermanno Cavazzoni, Gesualdo Bufalino, Claudio Magris atd.). Četba a rozbor ukázek z prózy zobrazujících život v Itálii (Giani Celati: Costumi degli italiani; Domenico Starnone, Fuori registro; Aldo Nove, Mi chiamo Roberta; Roberto Nesi, Storia della mia gente, atd.) Četba italských publicistických textů o současné Itálii, diskuse, srovnání situace v Itálii a ČR. Kromě sociologického a literárního rozboru budeme sledovat také jazykové vlastnosti textu, lexikum, možnosti překladu do češtiny. Požadavky: čtení zadaných textů, aktivní účast v diskusích, referát, recenze vybraného románu, překlad ukázky. Předmět se vyučuje v italštině.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Italština a italská kultura (2020) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |