Vyučující
|
-
Marini Alessandro, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmětem kurzu KRI/SIL2M je podrobné seznámení se s literární tvorbou jednoho nebo více klasiků italské literatury dvacátého století. V tomto semestru je pozornost věnována tvorbě Prima Leviho a Federiga Tozziho. Texty jsou představeny v historické perspektivě, aby byl vývoj autorovy poezie zachycen napříč nejdramatičtějším desetiletím minulého století. Každý text je následován rozborem, a to jak z hlediska tematického, tak lingvistického. K interpretaci vybraných děl poslouží odborné texty. Veškeré materiály budou dostupné v moodle. Kurz je zakončen ústním pohovorem a krátkou písemnou prací ověřující znalosti a dovednosti vycházející z náplně kurzu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubit studentovo poznání současné italské literatury, seznámit ho podrobněji s tendencemi vývoje v tomto období, s hlavními osobnostmi literárního života. Student se tak seznámí s nastupujícími autory současné scény, pozná nejzajímavější žánry, tematiky, autorské poetiky. Chronologické vymezení je zhruba od 40. let 20. století do současnosti.
Student si prohloubí znalost současné italské literatury, seznámí se podrobněji s tendencemi vývoje v tomto období, s hlavními osobnostmi současného literárního života. Pozná tak nejzajímavější současné žánry, tematiky, autorské poetiky.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Účast na přednáškách a seminářích, četba zadaných literárních a odborných textů, příprava na zkoušku, referát, vyhovění u zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
F. Tozzi. Giovani. .
-
G. Ferroni. Profilo storico della letteratura italiana. Torino. 1993.
-
P. Levi. Il sistema periodico. .
-
P. Levi. Se questo ? un uomo. .
-
R. Luperini. Montale e l'allegoria moderna. .
-
V. De Caprio, S. Giovanardi. I testi della letteratura italiana, Vol. 4. Torino. 1994.
|