Vyučující
|
-
Špička Jiří, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Historický román a Sebastiano Vassalli. Poetika středoevropského prostoru a Claudio Magris. Ženské vypravěčky: Melania Mazzucco, Simona Vinci, Laura Pariani, Margaret Mazzantini. Psychologický román a Elena Ferrante. Generační literatura: Pier Vittorio Tondelli, Silvia Ballestra, Enrico Brizzi. Krátká lyrická próza ? Marco Lodoli, Pino Roveredo. Občanská poezie: Attilio Bertolucci a Gianni D?Elia.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Poznání italské literatury posledních desetiletí
Schopnost interpretovat současný text ve společenském kontextu, nalézt souvislosti s moderní italskou literární klasikou, filozofií a kinematografií, se zahraničními vzory.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Esej, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
A. Battistini. (1990). Le figure della retorica. Einaudi, Torino .
-
A. Flemrová (ed.). (2008). Hořký život. Havran, Praha.
-
A. Marchese. (1983). L'officina del racconto. Mondadori, Milano.
-
G. Ferroni. (2007). Letteratura italiana contemporanea. 1945-2007. Mondadori Universit?, Milano .
-
J. Špička (ed.). (2008). Italská čítanka. Gutenberg, Praha.
|