Vyučující
|
-
Špička Jiří, prof. Mgr. Ph.D.
-
Radif Ludovica, Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod, literatura k tématu. Florencie Quatrocenta, formy mecenátu, mecenát rodu Medici. Renesanční architektura a její koncepty. Renesanční malířství a sochařství. Šlechta versus měšťané. Machiavelli, Guicciardini a intelektuálové. Benátky jako umělecká velmoc. Řím renesance a manýrismu. Florencie manýrismu. Ženy v renesanci. Cesty české šlechty do Itálie, Italové v Čechách a na Moravě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Popsat život, materiální podmínky, mentalitu, imaginaci renesančního člověka
Schopnost základní orientace v umění, společnosti a interpretaci v pramenů od konce Trecenta po poloviny Cinquecenta.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Esej
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
A. Chastel. (1996). Storia dell?arte italiana. Laterza, Roma-Bari .
-
AA. VV. (1998). L?uomo del Rinascimento. Laterza, Roma-Bari .
-
C. Donati. (1995). L?Idea di nobiltá in Italia/ Secoli XIV-XVIII. Laterza, Roma-Bari .
-
P. Burke. (1996). Italská renesance. Mladá fronta, Praha.
-
R. Cesarini, L. De Federicis. (1989). Il materiale e l?immaginario, Vol. 4. Loescher, Torino.
|