Vyučující
|
-
Marini Alessandro, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kořeny a tradice italské písně. Písňové žánry, hudební nástroje, vztah umělce a publika. Neapolská píseň. Píseň a společensko-kulturní vývoj v 60. letech: Modugno, Paoli, Tenco, Janacci atd. Přelom 60. a 70. let a raná tvorba Fabrizia De André. Další vývoj tvorby Fabrizia De André. Vybraní autoři 70. let: Battisti, De Gregori, Dalla atd.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je poznání italské písňové produkce jako společenského jevu.
Poznání písňové produkce jako nástroje k pochopení jevů italské společnosti, historie a jazykové pestrosti.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška
Aktivní účast na cvičeních, příprava na každou hodinu. U ústní zkoušky se prověřuje znalost probrané látky.
|
Doporučená literatura
|
-
(199). La Canzone Italiana. Milano: Fabbri.
-
(1996). Versi Rock, La lingua della Canzone Italiana negli Anni ?80 e ?90, Accademia degli Scrausi. Milano: Rizzoli.
-
D. Bisutti. (1992). La Poesia Salva la Vita. A. Mondadori, Milano .
-
G. Baldazzi, L. Clarotti, A. Rocco. (1990). I Nostri Cantautori. Thema Ed., Bologna.
-
L. Costamagna. (1992). Cantare l`Italiano. Guerra Ed., Perugia .
|