| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Marini Alessandro, doc. Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Společné rysy a rozdíly literárního a filmového díla. Vrstvy významu v literatuře a filmu. Percepce literárního a filmového díla. Komparativní analýza. Obsah. Jedna z následujících možností: v ZS ak. roku 2021-22: Visconti a literatura. "Senso" a "Il gattopardo"; Pirandello a film; Pasolini spisovatel a režisér; Paolo a Vittorio Taviani a evropská literatura; Adaptace z románů od Leonarda Sciascii; Literatura ve filmech Maura Bologniniho; Gomorra: román, reportáž a film.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
        
            
                    
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 25 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 50 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 25 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem kurzů Italské literatury a filmu je posílit interpretační dovednosti studenta. Filmová adaptace je tedy již formou interpretace: kurzy Italské literatury a filmu kladou důraz na její historické a ideologické rysy díky analýze formálních řešení adaptačního procesu. V průběhu kurzů budou literární texty analyzovány ve srovnání s jejich filmovými adaptacemi, s cílem zdůraznění jazykové a expresivní specifičnosti literatury a kinematografie a posílit dovednost studentů ve srovnávání a interpretace, a to i v perspektivě nezávislé analýzy jiných textů.
                 
                I corsi di Letteratura italiana e cinema consentiranno agli studenti di acquisire sia conoscenze teoriche sulle modalita' espressive delle due arti, sia di mettere alla prova la propria competenza ermeneutica attraverso un lavoro di confronto e di analisi dei contenuti, nonché delle modalita' narrative e stilistiche con cui tali contenuti vengono trattati. Oltre a cio', dal lavoro congiunto su film e testo letterario risulteranno rafforzate le conoscenze degli studenti su alcune grandi questioni del dibattito culturale italiano degli ultimi decenni.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Žádné.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Známkou, Ústní zkouška
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní účast na cvičeních, příprava na každou hodinu.  
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Giacomo Manzoli. (2003). Cinema e letteratura. Carocci, Roma. 
                
 
            
                
                - 
                    S. Bernardi. (1994). Introduzione alla retorica del cinema. Firenze. 
                
 
            
         
         
         
     |