Vyučující
|
-
Usenko Olga, Mgr.
-
Kováčová Lenka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Gramatické jevy: 1. Přivlastňovací zájmena; základní číslovky - dokončení; číslovky řadové (1-10); sloveso venire. 2. Zájmeno tutto; tázací zájmena quale, che, come; sloveso bere. 3. Zápor - pokračování; modální slovesa dovere, volere; sloveso sapere; základní předložky, jejich použití s toponymy; zájmena osobní přízvučná; gi? /non pi?; zdrobněliny; použití sloves venire/andare/arrivare; si passivante. 4. Zvratná slovesa; osobní zájmena nepřízvučná; příslovce; prefix ri-. 5. Příčestí minulé; passato prossimo; superlativ absolutní; datum. Konverzační témata a rozvíjení komunikativních dovedností v italštině: 1. Poskytování základních informací o sobě; fenomén "mammone". 2. Italská rodina; inzerce. 3. Dům a jeho zařízení. 4. Náplň dne; konfrontace životního stylu Italů a Čechů. 5. Prázdniny a dovolená; telefonování; sjednání schůzky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zvládnutí gramatiky a slovní zásoby v daném rozsahu. Pozornost je věnována praktické aplikaci získaných poznatků prostřednictvím jazykových cvičení a rozvíjení schopnosti mluveného projevu.
Student si zdokonalí schopnost domluvit se italsky v běžných denních situacích a osvojí si schopnost vyjádřit se v běžném písemném projevu.
|
Předpoklady
|
Absolutorium předmětu Další románský jazyk (italština) 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Aktivní účast na cvičeních, příprava na každou hodinu. U zkoušky se prověřuje znalost probrané látky.
|
Doporučená literatura
|
-
A. Tanzini. (2003). Giochiamo in italiano : cruciverba, rebus e giochi vari per imparare l'italiano divertendosi . Firenze.
-
J. Janešová. Italština pro samouky. Leda, Praha.
-
M. C. Peccianti. Parola per parola, livello 1. Giunti Marzocco, Firenze .
-
V. Pospíšilová, M. Ferrarová, E. Ferrarová. (2008). Učebnice současné italštiny, 1. díl. Computer Press, Brno.
|