Předmět: Didaktika francouzského jazyka 2

« Zpět
Název předmětu Didaktika francouzského jazyka 2
Kód předmětu KRF/UZDI2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Francouzština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hildenbrand Zuzana, Mgr. Ph.D.
  • Zatloukal Jan, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Náplň přednášek tohoto předmětu tvoří základní teorie, přístupy a principy výuky cizích jazyků. Studenti jsou seznámeni s vývojem této discipliny a nejvější pozornost je věnována moderním trendům v cizojazyčné výuce. Semináře jsou zaměřeny na rozvoj praktických dovedností. Studenti využívají svých teoretických znalostí v praktických činnostech, řeší praktické problémy při simulacích vyučovacího procesu apod. Semináře jsou propojeny i s ukázkami reálné výuky francouzštiny na česko-francouzské sekci Slovanského gymnázia.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování
Výstupy z učení
Náplní přednášek tohoto předmětu je seznámení se s pojmy používanými v tomto předmětu, se základními teoriemi, přístupy a principy výuky cizích jazyků. Studenti jsou seznámeni s vývojem této discipliny a nejvější pozornost je věnována moderních trendům v cizojazyčné výuce. Semináře jsou zaměřeny na rozvoj praktických dovedností. Studenti využívají svých teoretických znalostí v praktických činnostech, řeší praktické problémy při simulacích vyučovacího procesu apod. Semináře jsou propojeny i s ukázkami reálné výuky francouzštiny na česko-francouzské sekci Slovanského gymnázia.
Získané kompetence odpovídají vymezeným cílům předmětu.
Předpoklady
Žádné.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Hospitace

Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
Doporučená literatura
  • Hausner, M. (2007). Výukové objekty a interaktivní vyučování. Liberec: Venkovský prostor.
  • Hendrich, J. a kol. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN.
  • Choděra, R. (2006). Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Akademia.
  • Kalhous, Z., Obst, O. (2009). Školní didaktika. Praha: Portál.
  • Obst, O. (2002). Obecná didaktika. Olomouc: UP.
  • Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr