| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Matoušková Jiřina, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Probírané tematické bloky:  1. Problematika periodizace dějin francouzské literatury   2. Přehled a charakteristika vývoje základních literárních směrů, proudů a tendencí ve francouzské literatuře (francouzská středověká literatura, období renezance, klasicismu a osvícenstvi, romantismus, realismus, literární avantgardy, existencialismus, absurdní drama, tzv. nový román, postmoderna, současná literatura) 3. Současná francouzská literární kritika 4. Zásady pro vypracování literárněvědné teze, práce s odbornou literaturou 5. Základní literárněvědné publikace, časopisecké a další informační zdroje 6. Česká romanistika a její představitelé  7. Interdisciplinární vazby: literatura a historie, literatura a psychologie, literatura a filozofie  8. Srovnávací literatura
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je poznání základních zákonitostí literárního textu, jak jsou klasifikovány v moderním myšlení o literatuře. Student se seznámí s problematikou a terminologií literárně-vědného bádání, jak pokud jde o povahu literatury jakožto formy umění, tak pokud jde o její souvislosti s dalšími obory lidské činnosti a rovněž pokud jde o vnitřní problémy literárního systému - vývoje, možností komparace, formálních aspektů literárního textu, versologie atd.
                 
                
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Splnění předmětu je podmíněno přítomností studenta ve výuce, systematickou přípravou na jednotlivé hodiny, aktivní účastí na seminářích, znalostí analyzovaných textů a prostudováním  příslušné odborné literatury.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Forest, P - Conio, G. (1993). Dictionnaire fondamental du français littéraire. Paris: Bordas. 
                
 
            
                
                - 
                    Haman, A. Úvod do studia literatury a interpretace díla. Jinočany, HaH, 1999.. 
                
 
            
                
                - 
                    Lagarde, A., Michard, L. (1993). Moyen Age, XVIe siecle, XVIIe siecle, XVIIIe siecle, XIXe siecle, XXe siecle. Paris. 
                
 
            
                
                - 
                    Petrů, E. (2000). Úvod do studia literární vědy.. Olomouc: RUBICO. 
                
 
            
                
                - 
                    Stalloni, Y. (2005). Écoles et courants littéraires. Paris. 
                
 
            
                
                - 
                    ŠRÁMEK, Jiří. (2012). Panorama francouzské literatury.. Brno: Host. 
                
 
            
         
         
         
     |