Předmět: Odborný jazyk 3

« Zpět
Název předmětu Odborný jazyk 3
Kód předmětu KRF/OJ3
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Francouzština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
1. Úvod do mezinárodního obchodu, 2. Globalizace 3. Vývoj mezinárodní specializace 4. Mobilita výrobních faktorů 5. Platební bilance 6. Struktura mezinárodního obchodu Francie a ČR 7. Obchodní politika 8. Mezinárodní organizace na podporu obchodu 9. Regionální uskupení 10. Role Evropské Unie v mezinárodním obchodu 11. Historie francouzsko-českých vztahů 12. Instituce podílející se na francouzsko-české spolupráci

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 24 hodin za semestr
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na pochopení principů mezinárodního obchodu a popisuje instituce, které se podílí na francouzsko-české spolupráci. Studenti se naučí vysvětlit své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností, jak písemně tak ústně. Kurz je sestaven interaktivní formou s využitím inovativních metod v rámci e-learningového prostředí Moodle. Studenti pracují s aktuálními materiály a získávají tak aktivní slovní zásobu v oblasti mezinárodního obchodu odpovídající potřebám trhu práce.
Studenti v průběhu studia předmětu získají znalosti a dovednosti v následujícím rozsahu, které budou schopni prokázat při ukončení předmětu v rámci kontroly studia. Studenti umí vytvořit srozumitelné, dobře uspořádané, podrobné texty s tématikou principů mezinárodního obchodu, umí se na toto téma plynule a pohotově vyjádřit, stejně jako rozpoznat implicitní významy textů.
Předpoklady
Absolvování předmětu Odborný jazyk 1 a Odborný jazyk 2.
KRF/ODBJ2
----- nebo -----
KRF/OJ2

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta

Práce s e-learningovým prostředím Moodle. Reakce na diskuze, plnění zadaných úkolů v Moodle, stahování povinné četby. Příprava referátu. Kurz je ukončen esejí.
Doporučená literatura
  • Abraham-Frois, G. (2005). Introduction a la macro-économie contemporaine. Economica.
  • Guillochon B., Kawecki, A. (2009). Économie international. Commerce et macroéconomie.. Paris.
  • Chirouze, A.a Chirouze, Y. (2004). Introduction marketing. Foucher.
  • Krugman, P., Obstfeld, M., Capelle-Blancard, G., Crozet, M. (2009). Économie internationale. Paris.
  • Lafay,G., Lassudrie-Duch?ne. (2004). Initiation ? l'économie internationale. Paris.
  • Montbrial, T. a Fauchart, E. (2001). Introduction a l´économie: Microéconimie, macroéconomie, 2e édition. Dunod.
  • Nyahoho, E., Proulx, P.-P. (2011). Le commerce international. Québec.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr