Vyučující
|
-
Kadlec Jaromír, doc. Mgr. Dr.
|
Obsah předmětu
|
Posluchači se postupně seznamují se složením kanadské populace a jeho vlivem na jazykovou situaci v zemi, federálními jazykovými zákony a jejich uplatňováním v praxi, s jazykovými zákony, jazykovou situací a postavením frankofonních obyvatel v anglofonních provinciích, dvojjazyčném Novém Brunšviku a v Québeku. Dále se probírají hypotézy o původu zvláštností québecké francouzštiny, a problematika jazykové normy této varianty francouzského jazyka a québecká lexikografie. Pozornost je zaměřena rovněž na zvláštnosti québecké a akadské francouzštiny ve fonetickém, fonologickém, morfologickém, syntaktickém a zejména lexikálním plánu jazyka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz seznamuje posluchače s jazykovou situací a zvláštnostmi obou variant francouzského jazyka užívaných v Kanadě.
Zvládnutí látky v rozsahu specifikovaném v cílech předmětu.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
Cormier, Y. (1999). Dictionnaire du francais acadien. Québec: Fides.
-
Kadlec, J. - Holeš, J. (2006). Francouzština na americkém kontinentě. Olomouc: UP.
-
Kadlec, J. (2005). Francouzština v Kanadě. Olomouc: UP.
-
Poirier, C. (1998). Dictionnaire francais québécois. Québec: Université Laval.
-
Thériault, J., Y. (1999). Francophonies minoritaires au Canada. Moncton: Éditions Acadie.
|