| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Voždová Marie, doc. PhDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Matoušková Jiřina, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        V kurzu budou probírány následující bloky:   1. Francouzsky píšící autoři v americkém prostředí a specifika jejich tvorby 2. Francouzsky psaná literatura v USA a Kanadě 3. Literatura Ha?ti 4. Přítomnost francouzsky píšících autorů v Jižní Americe 5. Francouzsky píšící ženy-spisovatelky, tematická a jazyková rovina jejich výrazu a její zvláštnosti  
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 25 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 25 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 50 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem kurzu je  seznámit posluchače s dějinami francouzsky psané literatury na americkém kontinentu, jejími hlavními představiteli a jejich páteřními díly.
                 
                 pochopení zákonitostí koexistence jinojazyčných literatur  v americkém prostředí na pozadí společenských a kulturních událostí  prohloubení schopnosti pracovat s literární terminologií  zdokonalení dovednosti interpretovat text jako významovou strukturu, aplikovat různé historické i současné metody literární analýzy na konkrétní texty   rozvinutí schopnosti odborné polemiky  
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                žádné
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Analýza výkonů studenta, Seminární práce
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 1. pravidelná docházka a aktivní účast na seminářích 2. příprava na každou hodinu, znalost analyzovaného textu   U zkoušky se prověřuje znalost probíraných frankofonních autorů a jejich výběrových děl. 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Fryčer, J. a kol. (2002). Slovník francouzsky píšících autorů. Praha: Libri. 
                
 
            
                
                - 
                    Kyloušek, P. a kol. (2009). My, oni, já: hledání identity v kanadské literatuře a filmu. Brno: Host. 
                
 
            
                
                - 
                    Kyloušek, P. (2005). Dějiny francouzsko-kanadské a quebecké literatury. Brno: Host. 
                
 
            
         
         
         
     |