| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Bidaud Samuel Henri, doc. PhD.
                
 
            
                - 
                    Hildenbrand Zuzana, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Probíraná témata:  1. Výslovnost francouzských samohlásek. Samohlásky ústní. Samohlásky [i], [y] a [u]. Cvičení. 2. Výslovnost francouzských samohlásek. Samohlásky ústní. Samohlásky [E], [OE] a [O]. Cvičení. 3. Výslovnost francouzských samohlásek. Samohlásky ústní. Samohláska [A] a e-caduc. Cvičení. 4. Výslovnost francouzských samohlásek. Samohlásky nosové. Cvičení. 5. Výslovnost francouzských polosouhlásek. Cvičení. 6. Výslovnost francouzských souhlásek, souhlásky závěrové. Cvičení. 7. Výslovnost francouzských souhlásek, souhlásky úžinové + grafický znak h. Cvičení. 8. Zvuková výstavba souvislé francouzské promluvy. Spojování hlásek do větších celků. Slabičné dělení. Asimilace konsonantů. Vokalická harmonie. Cvičení. 9. Zvuková výstavba souvislé francouzské promluvy. Návaznost samohlásek a souhlásek. Liaison.. Cvičení. 10. Zvuková výstavba souvislé francouzské promluvy. Rytmus. Cvičení. 11. Zvuková výstavba souvislé francouzské promluvy. Rytmická skupina. Cvičení.  12. Zvuková výstavba souvislé francouzské promluvy. Intonace. Cvičení.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 26 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 24 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 25 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je seznámit studenty se synchronním popisem zvukového plánu francouzštiny. Důraz je kladen na praktické zvládnutí ortoepických pravidel, praktický nácvik nejen jednotlivých hlásek, ale také jevů suprasegmentálních a na teoretický popis a pochopení podstaty procvičovaných jevů.
                 
                - praktické zvládnutí ortoepie francouzštiny - schopnost porozumět textům z oboru fonetika - osvojení základních fonetických a fonologických termínů
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Žádné
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Analýza výkonů studenta, Písemný test
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Splnění předmětu je podmíněno přítomností studenta ve výuce, systematickou přípravou na jednotlivé hodiny, prostudováním příslušné odborné literatury a přednesením referátu.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Barféty, M. (2007). Compréhension orale 3 - niveaux B1 / B2 . Paris. 
                
 
            
                
                - 
                    Barféty, M. (2010). Compréhension orale 4 - niveaux B2 / C1 . Paris. 
                
 
            
                
                - 
                    Dohalská, M., Schulzová, O. (2009). Fonetika francouzštiny. Praha. 
                
 
            
                
                - 
                    Charliac, L., Motron, A.-C. (2006). Phonétique progressive du français ? Niveau avancé . Paris. 
                
 
            
                
                - 
                    Charliac, L., Motron, A.-C. (2004). Phonétique progressive du français ? Niveau intermédiaire . Paris. 
                
 
            
                
                - 
                    Janešová, J. (1995). Praktický kurs francouzské výslovnosti. Praha: Leda. 
                
 
            
                
                - 
                    Léon, P. ? Léon, M. (1964). Introduction ? la phonétique corrective. Paris. 
                
 
            
                
                - 
                    Léon, P. et al. (1983). Les accents des Français. Paris. 
                
 
            
         
         
         
     |