Vyučující
|
-
Špička Jiří, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní otázky struktury Dekameronu 2. Postavy vypravěčů 3. Rámce vyprávění 4. Poetika jednotlivých dní 5. Výběr badatelského tématu 6. Bibliografická rešerše 7. Příprava odborného textu 8. Diskuse nad textem a jeho úpravy. 9. Odeslání textu k publikování. Předmět je podpořen projektem CZ.1.07/2.2.00/28.0179 Diverzifikace a systematizace postgraduálního studia na FF UP Olomouc.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je u příležitosti 700. výročí narození Giovanniho Boccaccia zkoumat literární strukturu jeho největšího díla Dekameronu. Každý student si zvolí svůj způsob uchopení tohoto tématu, provede k němu rešerši a pod vedením garanta připraví svoji vlastní publikaci.
- zdokonalení ve schopnosti vést individuální výzkum - zdokonalení ve schopnosti prezentovat výsledky výzkumu - uvědomit si charakteristiky Boccacciova Dekameronu
|
Předpoklady
|
Předmět je určen pro studenty, kteří disponují prohloubenou znalostí středověké literatury a jsou schopni číst odbornou literaturu alespoň v italštině a angličtině.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Účast na semináři, individuální badatelská práce, příprava odborného textu.
|
Doporučená literatura
|
-
Baratto. (1984). Realt? e stile nel ?Decameron?. Roma.
-
Battaglia Ricci. (2000). Boccaccio. Roma.
-
Branca. (1998). Boccaccio medievale e nuovi studi sul Decameron. Firenze.
-
Bruni. (1990). Boccaccio. L?invenzione della letteratura mezzana. Bologna.
-
Cardini. (2007). Il Decameron: Le cento novelle contro la morte. Giovanni Boccaccio e la rifondazione cavalleresca del mondo. Roma.
-
Fido. (1988). Il regime delle simmetrie imperfette. Milano.
-
Getto. (1958). Vita di forme e forme di vita nel Decameron. Torino.
-
Grimaldi. (1988). Il privilegio di Dioneo. L?eccezione e la regola nel sistema ?Decameron?. Napoli.
|