Název předmětu | Zelená učebna - výuka v přírodě |
---|---|
Kód předmětu | KPŘ/PBV1@ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět Zelená učebna - výuka v přírodě bude koncipován jako blokové, praktické cvičení realizované ve venkovním prostředí. Jednotlivé bloky budou zaměřeny na hlavní přírodovědné obory - botaniku, zoologii, geologii a pěstitelství. Výuka těchto bloků bude probíhat na pozemku zahrady UPOL i na dalších lokalitách. Součástí předmětu budou také dva didaktické bloky, jeden úvodní - před vlastním praktickým cvičením ve venkovním prostředí a jeden závěrečný, kde bude probíhat reflexe realizovaného cvičení. Studenti se v průběhu předmětu seznámí s pomůckami i aplikacemi, které mohou podpořit poznávání přírody a vybraných organismů a samotnou realizaci venkovní výuku. Naučí se propojit teorii s praxí v oblasti venkovní výuky přírodopisu na 2. stupni základních škol a v odpovídajících ročnících nižšího stupně víceletých gymnázií. Studenti v průběhu kurzu zpracují výstupy z realizovaných bloků. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: charakterizovat a porovnat základní formy venkovní výuky a jejich využití ve výuce přírodopisu; vymezit a aplikovat didaktické metody vhodné pro venkovní výuku; popsat specifika venkovní výuky v rámci jednotlivých přírodovědných disciplín (botanika, zoologie, geologie a pěstitelství) využívat teoretické poznatky o venkovní výuce při plánování a reflexi výuky přírodopisu; poznávat vybrané organismy a objekty neživé přírody s pomocí vybraných publikací, či aplikací; efektivně používat různé materiální prostředky výuky při venkovní výuce přírodopisu; využívat školní zahradu jako prostor pro venkovní výuku přírodopisu a navrhovat vhodné výukové aktivity; realizovat venkovní výuku v přírodovědných oblastech Témata: Metody a formy venkovní výuky a jejich využití v praxi. Skupinová práce. Příprava a realizace venkovní výuky pro vybranou školu. Reflexe výukových aktivit. Příprava předmětu probíhala v rámci projektu Podpora zelených dovedností a udržitelnosti na UP / NPO_UPOL_MSMT_2118/2024-4.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
KPŘ/PBCB@ |
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Požadavky na studenty: Povolena absence v 1 semináři za semestr, aktivní účast ve cvičení, splnění průběžně zadávaných úkolů v požadované kvalitě. Požadavky na studenty v rámci ISP: Prezenční účast v seminářích 50 %, aktivní účast ve cvičení, splnění všech průběžně zadávaných úkolů v požadované kvalitě. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Přírodopis a environmentální výchova se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |