| Název předmětu | Pedagogická praxe 2 |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/UX6Q |
| Organizační forma výuky | Praxe |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
V této etapě pedagogické praxe se studen stylizuje do role učitele. Prostřednictvím stanovených předmětů se podílí na výchově a vzdělávání žáků příslušné třídy základní školy pod vedením cvičného učitele.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Pozorování
|
| Výstupy z učení |
|
Třetí etapa pedagogické praxe, v níž se uskutečňuje přechod role studenta v roli učitele. Analýza výchovně vzdělávacího procesu ve spojení s výukou didaktiky prvouky, ČjL a matematiky. Průběžná pedagogická praxe je zařazena 1x týdně ve třech vyučovacích hodinách 1. - 3. ročníku ZŠ. K jednomu cvičnému učiteli je zařazena trojice studentů. Studenti střídavě učí a hospitují v předmětech: český jazyk, matematika, člověk a jeho svět 1 (přírodovědné učivo). Povinností každého studenta je absolvování jedné hodiny výstupu a jedné hodiny náslechu týdně. První cvičení jsou pouze hospitační. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Součástí pedagogické praxe 2 hodiny náslechů a 2 hodiny samostatných výstupů studentů + cizí jazyk. Studenti se seznamují se ŠVP dané školy a pozorují návaznost na výstupů ŠVP na RVP ZV. V době covidového opatření a režimu alternativní realizace praxe student postupuje podle informací a instrukcí metodika prostřednictvím hromadného e-mailu a v souladu s postupem ze strany vedení fakulty. Pravidelně sleduje webové stránky fakulty a řídí se stanovenými opatřeními.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle. |
| Předpoklady |
|
Třetí etapa pedagogické praxe, v níž se uskutečňuje přechod role studenta v roli učitele. Analýza výchovně vzdělávacího procesu ve spojení s výukou didaktiky prvouky, ČjL a matematiky. Průběžná pedagogická praxe je zařazena 1x týdně ve třech vyučovacích hodinách 1. - 3. ročníku ZŠ. K jednomu cvičnému učiteli je zařazena trojice studentů. Studenti střídavě učí a hospitují v předmětech: český jazyk, matematika, člověk a jeho svět 1 (přírodovědné učivo). Povinností každého studenta je absolvování jedné hodiny výstupu a jedné hodiny náslechu týdně. První cvičení jsou pouze hospitační. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Součástí pedagogické praxe 2 hodiny náslechů a 2 hodiny samostatných výstupů studentů + cizí jazyk. Studenti se seznamují se ŠVP dané školy a pozorují návaznost na výstupů ŠVP na RVP ZV.
KPV/PPX1P ----- nebo ----- KPV/UX5Q |
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Hospitace
100% účast na praxi v základní škole, příprava na vyučovací hodinu, kterou student vyučuje, pozitivní hodnocení cvičného učitele FŠ V době covidového opatření student realizuje praxi dle možností stanoveného alternativního režimu a řídí se pokyny metodika. V alternativním režimu student vykoná praxi v celkovém rozsahu 20 hodin. Veškeré materiály uloží do svého portfolia a k zápočtu předloží výkaz s podrobným rozpisem aktivit a potvrzeným ze strany vedení školy či dobrovolnické organizace. Student vykoná praxi v místě svého bydliště. Mimořádně není tato praxe vázána na fakultní školy a s student si výběr školy či jiný alternativní způsob realizace zajišťuje sám. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-XX) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |