| Název předmětu | Úvodní pedagogická praxe s reflexí |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/UPR@ |
| Organizační forma výuky | Praxe |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Obsahem je pozitivně motivovat studenty pro práci učitele primární školy a nastínit problematiku edukačního procesu v kontextu současného vzdělávání. Studenti hospitují na plnoorganizované škole městské i vesnické a na málotřídní škole.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Pozorování |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " Interpretovat pojmy primární škola, plnoorganizovaná škola, málotřídní škola, venkovská škola, " rozlišit organizační formy práce na málotřídní škole a plnoorganizované škole, " vysvětlit význam interakce učitel - žák na primární škole, " vysvětlit význam interakce žák - žák na primární škole. Témata: " plnoorganizovaná škola, malotřídní škola, venkovská škola " učitel primární školy " pozorované organizační formy primární školy a způsoby vyučování " interakce učitel - žák primární školy " interakce žák - žák primární školy " vybavenost školských zařízením pro interaktivní výuku.
Způsobilosti souvisejí s obsahovou návazností na předmět a jeho cíle. |
| Předpoklady |
|
Předpoklady souvisejí s cíli a způsobilostmi předmětu.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Rozbor portfolia studenta
Skupinová hospitace na 3 základních školách, celkem 6 náslechových vyučovacích hodin + beseda se zástupcem z vedení ZŠ, zpracování hospitačního záznamu. Odevzdání materiálů dle pokynů metodika. Podrobnější informace student získá prostřednictvím hromadného e-mailu a na společném setkání k úvodu do studia. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |