| Název předmětu | Seminář k obecné pedagogice |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/TSO@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Studenti by měli být schopni: - interpretovat základní pedagogické jevy a zákonitosti - orientovat se v alternativních přístupech ve výchovně vzdělávacím procesu - tvořivě využívat poznatků získaných v pedagogické praxi - vysvětlit význam odkazu významných pedagogů pro současnou pedagogickou teorii i praxi Témata Společenská funkce výchovy. Základní pedagogické pojmy. Faktory rozvoje lidského jedince. Výchovný proces a jeho etapy. Složky výchovy. Úloha učitele, žáka, rodiny a širšího společenského prostředí ve výchově. Alternativní přístupy ve výchovně vzdělávacím procesu. Alternativní školství. Současné pedagogické směry. Globální výchova. Pedagogika volného času. Školské soustavy a výchovné teorie v průběhu historického vývoje. Pojetí výchovy v dílech významných myslitelů. Postavení pedagogiky v demokratické společnosti.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |