Předmět: Primární pedagogika 5 (Specifika práce v elementárním ročníku)

« Zpět
Název předmětu Primární pedagogika 5 (Specifika práce v elementárním ročníku)
Kód předmětu KPV/PRP5K
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
Obsah předmětu
Studenti budou vybaveni schopností plánovat učivo v elementárním ročníku v návaznosti na učebnice, které reagují na současnou kurikulární reformu.

Studijní aktivity a metody výuky
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 5 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 5 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 3 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Pozorování a analýza práce učitele na počátku školního roku v elementárním ročníku. Studenti posuzují schopnost adaptace žáků elementárního ročníku na nové prostředí, seznamují se s plánováním učiva i s požadavky na přípravu jednotlivých vyučovacích hodin. Pedagogická praxe se realizuje v 1. ročnících ZŠ v Olomouci pod vedením cvičného učitele a metodika PdF UP.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
Předpoklady
Studenti budou seznámeni se školním vzdělávacím programem základní školy s přihlédnutím k elementárnímu ročníku, který vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Posluchači budou seznámeni se specifiky výuky v elementárním ročníku.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Seminární práce

zpracování časově tématického plánu podle vybrané učebnice elementárního ročníku na 1 měsíc.
Doporučená literatura
  • HELMS, W. (1996). Lépe motivovat - méně rozčilovat. Praha : Portál.
  • MUHLHAUSEROVÁ, H. (2000). Metodický průvodce k Živé abecedě, Slabikáři a písankám pro 1. ročník ZŠ. Brno : Nová škola.
  • Nelešovská, A., Svobodová, J. (2005). Pedagogická praxe 2. Olomouc: Vydavatelství UP.
  • ŠIMÍČKOVÁ ČÍŽKOVÁ a kol. (2003). Přehled vývojové psychologie. Olomouc : UP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr