Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti budou vybaveni schopností plánovat učivo v elementárním ročníku v návaznosti na učebnice, které reagují na současnou kurikulární reformu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 3 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Pozorování a analýza práce učitele na počátku školního roku v elementárním ročníku. Studenti posuzují schopnost adaptace žáků elementárního ročníku na nové prostředí, seznamují se s plánováním učiva i s požadavky na přípravu jednotlivých vyučovacích hodin. Pedagogická praxe se realizuje v 1. ročnících ZŠ v Olomouci pod vedením cvičného učitele a metodika PdF UP.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Studenti budou seznámeni se školním vzdělávacím programem základní školy s přihlédnutím k elementárnímu ročníku, který vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Posluchači budou seznámeni se specifiky výuky v elementárním ročníku.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
zpracování časově tématického plánu podle vybrané učebnice elementárního ročníku na 1 měsíc.
|
Doporučená literatura
|
-
HELMS, W. (1996). Lépe motivovat - méně rozčilovat. Praha : Portál.
-
MUHLHAUSEROVÁ, H. (2000). Metodický průvodce k Živé abecedě, Slabikáři a písankám pro 1. ročník ZŠ. Brno : Nová škola.
-
Nelešovská, A., Svobodová, J. (2005). Pedagogická praxe 2. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
ŠIMÍČKOVÁ ČÍŽKOVÁ a kol. (2003). Přehled vývojové psychologie. Olomouc : UP.
|