| Název předmětu | Pedagogická praxe |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/PPX3P |
| Organizační forma výuky | Praxe |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Ukotvení dovedností a postojů posluchačů v rámci samostatně vedených vyučovacích hodin.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
| Výstupy z učení |
|
Těžiště praxe spočívá v uvědomělém nácviku pedagogických dovedností v rámci samostatně vedených vyučovacích hodinách českého jazyka, cizího jazyka, matematiky, Člověk a jeho svět 2, 3 (přírodovědné a vlastivědné učivo). Průběžná pedagogická praxe je zařazena 1x týdně ve třech vyučovacích hodinách 4. a 5. ročníku ZŠ. K jednomu cvičnému učiteli je zařazena trojice studentů. Studenti střídavě učí a hospitují v předmětech: český jazyk, cizí jazyk, matematika, přírodověda, vlastivěda. Povinností každého studenta je absolvování jedné hodiny výstupu a jedné hodiny náslechu týdně. Při výstupu z ČjL zařadí každý student jednu hodinu slohu a jednu hodinu čtení a literární výchovy, a to po domluvě s cvičným učitelem. První cvičení jsou pouze hospitační. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Součástí pedagogické praxe 2 hodiny náslechů a 4 hodiny samostatných výstupů každého studenta+cizí jazyk v souladu s ŠVP dané školy.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle. |
| Předpoklady |
|
Těžiště praxe spočívá v uvědomělém nácviku pedagogických dovedností v rámci samostatně vedených vyučovacích hodinách českého jazyka, cizího jazyka, matematiky, Člověk a jeho svět 2, 3 (přírodovědné a vlastivědné učivo). Průběžná pedagogická praxe je zařazena 1x týdně ve třech vyučovacích hodinách 4. a 5. ročníku ZŠ. K jednomu cvičnému učiteli je zařazena trojice studentů. Studenti střídavě učí a hospitují v předmětech: český jazyk, cizí jazyk, matematika, přírodověda, vlastivěda. Povinností každého studenta je absolvování jedné hodiny výstupu a jedné hodiny náslechu týdně. Při výstupu z ČjL zařadí každý student jednu hodinu slohu a jednu hodinu čtení a literární výchovy, a to po domluvě s cvičným učitelem. První cvičení jsou pouze hospitační. Na vyučovací hodiny se student připravuje pod vedením cvičného učitele a metodika příslušného předmětu. Součástí pedagogické praxe 2 hodiny náslechů a 4 hodiny samostatných výstupů každého studenta+cizí jazyk v souladu s ŠVP dané školy.
KPV/PPX2P ----- nebo ----- KPV/UX6Q |
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
100 účast na praxi kladné hodnocení cvičného učitele portfolio příprav |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|