| Název předmětu | Aktivity v předškolním vzdělávání 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/MA1Q |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Člověk jako součást živé přírody a společenský tvor 2. Živá příroda (živočichové a rostliny) - podzim, zima. 3. Aktuální problémy edukačního procesu v MŠ - vybraná témata - klima v MŠ, vztahy, spolupráce předškolních pedagogů - koncept bezpodmínečného přijetí dítěte - multikulturalita v prostředí MŠ - úloha pravidel a popisné zpětné vazby v budování žádoucích návyků dítěte - genderová problematika v MŠ - výchova v rodině, střídavá péče 4. Specifické metody při práci v MŠ.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
| Výstupy z učení |
|
Studenti se seznámi s rozmanitými metodami a strategiemi, které lze uplatňovat v rámci předškolního vzdělávání.
Studenti jsou schopni aplikovat v mateřské škole aktivity rozvíjející chápání přírodních a společenskovědních zákonů. |
| Předpoklady |
|
Předpokladem ke studiu jsou všeobecné znalosti o přírodě a společnosti.
KPV/MPDQ ----- nebo ----- KPV/PPDQ |
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
- aktivní účast na seminářích (max 2 omluvené absence) - průběžné plnění úkolů vyučujícího - zpracování předmětového portfolia |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|