| Název předmětu | Spolupráce školy a muzea |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/KŠAM@ |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Cílem předmětu je naučit studenty reflektovat aktuální problémy společnosti ve vztahu k výchově ke vztahu ke kulturně historickému a přírodnímu dědictví regionu. Dále znát cíle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v kontextu muzejní edukace realizované na půdě regionálních, resp. vlastivědných muzeí. Cílem je studenty blíže seznámit s charakteristikou a významem regionálního dědictví, aktivně je zapojovat ke spolupráci s regionálními muzei (využijí při zpracování portfolia a projektů, event. programu pro muzeum).
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - reflektovat aktuální problémy společnosti související s jejím vztahem ke kulturně historickému a přírodnímu dědictví - vysvětlit výchovnou a vzdělávací roli vlastivědných muzeí - využívat potenciál vlastivědných muzeí ve výuce na 1. stupni ZŠ - objasnit specifika spolupráce mezi muzeem a školou
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni využívat a spolupracovat s regionálním muzeem, popř. pomoci při vytváření edukačního programu pro 1. st. ZŠ. |
| Předpoklady |
|
Zájem o problematiku regionálního dědictví.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Seminární práce
Účast ve výuce. Každý student zpracuje portfólio vzhledem k regionu, kde žije (historie a současnost regionálního muzea, edukační programy a spolupráce se školami). |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |