|
Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Seminář je zaměřen na aktuální témata k pedagogické praxi.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
|
|
Výstupy z učení
|
Seminář je zaměřen na aktuální problémy pedagogické teorie a praxe. Jeho snahou je vést studenty ke sledování aktuálního pedagogického dění, seznámit je s nejnovějšími přístupy a trendy ve výchovně vzdělávací oblasti, dokázat je analyzovat a hodnotit a využívat ve své vlastní pedagogické činnosti.
Studenti získají kompetence odpovídající stanoveným cílům
|
|
Předpoklady
|
Předpoklady souvisejí s cíli.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
K udělení zápočtu student: A) Nastuduje odborná východiska k tématu: 1. Dětství jako sociální jev. Teoretické přístupy k dětství ve 20. století a jeho historický kontext. Osobnostní zřetele v přístupu k dítěti a jejich uplatňování v edukačním procesu (zřetel k celistvosti, zaměřenosti, k mezilidským vztahům, k pohlaví/genderu, identitě a autoregulaci). Pojetí dítěte v současném kurikulu (RVP ZV). Úmluva o právech dítěte. 2. Pedagogické aspekty volného času ve výchově žáků primární školy. Problematika volného času dětí v minulosti a současnosti. Současná struktura volnočasových aktivit dětí. Rodina a výchova dětí ve volném čase. Nové přístupy v pedagogice volného času. Možnosti výchovy mimo vyučování. Vliv médií na výchovu žáků. Rizikové faktory trávení volného času. Po nastudování písemně zpracuje teze k těmto tématům v rozsahu min. tří normostran pro jednotlivé téma. B) vyhledá vyučovací hodinu s tématem dle vlastního uvážení z níže uvedeného zdroje a po zhlédnutí zpracuje reflexi této ukázky a vloží vlastní komentář k televiznímu pořadu pro podporu vzdělávání žáků na 1. stupni ZŠ. Zdroj: https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/ Rozsah minimálně dvě normostrany. Prostřednictvím hromadného e-mailu bude student instruován o podmínkách odevzdání seminární práce.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Jeřábek,J. Tupý,J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.
|