| Název předmětu | Aktuální problémy současné pedagogiky |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/KPSP@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Strategie 2030+ RVP ZV - revize Společné vzdělávání (inkluze, integrace) Stereotypní představy o výchově dívek a chlapců Digitální technologie, "on-line" život žáků 1. stupně ZŠ. Co už není výchova - tělesné tresty v ČR, kázeňské problémy.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách |
| Výstupy z učení |
|
Studenti by měli být schopni: - vysvětlit aktuální problémy současné pedagogiky - čerpat informace z různých zdrojů, umět pracovat s literaturou (i zahraniční), - kriticky myslet - chápat vzdělanost jako jednu z největších národních hodnot - vysvětlit potřebu revizí RVP ZV a v RVP ZV se dobře orientovat, dokument Strategie vzdělávání 2030+ - popsat hlavní problémy současného českého vzdělávacího systému (inkluze, integrace, problematika kvality škol, děti s OMJ, kázeňské problémy, fyzické tresty, gender) Témata: Význam všeobecného vzdělání. Obsah a revize RVP ZV. Diskriminace přístupu ke vzdělávání. Integrace a inkluze ve vzdělávání. Požadavek celoživotního vzdělávání v EU. Hlavní problémy současného českého vzdělávacího systému.
Způsobilosti souvisejí s obsahovou návazností na předmět a jeho cíle. |
| Předpoklady |
|
Předpoklady souvisejí s cíli a způsobilostmi předmětu.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Rozhovor, Seminární práce
Studenti na určené téma zpracují prezentaci ke společné diskuzi. Studenti ISP jsou povinni splnit 30% účast ve výuce. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |