Předmět: Praxe v řídícím procesu MŠ

« Zpět
Název předmětu Praxe v řídícím procesu MŠ
Kód předmětu KPV/KPRPQ
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Kretková Hana, Mgr.
  • Schmidtová Hana, Mgr.
Obsah předmětu
1. Rozvoj školy jako úkol vedení 2. Zajišťování kvality práce školy 3. Transformační vedení jako nová filozofie vedení pracovníků

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
  • Účast na výuce - 4 hodiny za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
V rámci studijní disciplíny se studenti seznámí s pravomocemi a úkoly pracovníků MŠ. Pochopí podstatu funkčního informačního systému školy a jeho využívání řídícím procesu. Na základě analýzy podmínek školy budou schopni projektovat a dále evaluovat pedagogickou práci školy a celý její chod. Pochopí podstatu vlastního hodnocení školy (Školský zákon 561/2004 Sb.)Studenti se seznámí s celou agendou školy - právního subjektu.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
Předpoklady
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace

Na základě analýzy podmínek školy budou studenti schopni projektovat a dále evaluovat pedagogickou práci školy a celý její chod.
Doporučená literatura
  • Metodické materiály pro tvorbu ŠVP. Praha : VÚP.
  • (2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.. Praha: VUP.
  • FISCHER, A. W., SCHATZ, M. (1997). Vedení a rozvoj školy. Brno: Paido.
  • HAVLÍNOVÁ, M. (2000). Kurikulum podpory zdraví v MŠ. Praha: Portál.
  • MONATOVÁ, L. (2000). Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno : Paido.
  • PRÁŠILOVÁ, M. (2004). Projektování v mateřské škole (vybraná problematika pro tvorbu školního kurilula v MŠ).. Olomouc.
  • PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
  • PRÁŠILOVÁ, M. (2003). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele.. Olomouc.
  • Průcha, J. (1996). Alternativní školy. Praha: Portál.
  • SPÁČILOVÁ, H. (2003). Pedagogická diagnostika v primární škole I.. Olomouc : UP.
  • ŠINDELAROVÁ, B. (1996). Předcházíme poruchám učení. Přel. V. Pokorná. Praha : Portál.
  • VAŠŤATKOVÁ, J. (2006). Autoevaluace školy.. Olomouc.
  • WALTEROVÁ, E. (1994). Kurikulum (Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě).. Brno: CDVU MU.
  • ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program - nástroje pro prevenci, nápravu a integraci.. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr