| Název předmětu | Náslechová praxe v ZŠ |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/KNPZ@ |
| Organizační forma výuky | Praxe |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat specifika 1. ročníku ZŠ, " identifikovat organizační formy v 1. ročníku ZŠ, " určit výukové metody v 1. ročníku ZŠ, " analyzovat kvalitu a obtížnost učebnic se zaměřením na čtení a psaní (Živé abecedy, Slabikáře, čítanky, písanky), " provést analýzu žáků v elementární třídě dle udělených odkladů školní docházky, " popsat podmínky vzdělávání v 1. ročníku ZŠ, " analyzovat RVP ZV, " komparovat výstupy ze vzdělávání RVP PV a RVP ZV. Výstupem náslechové pedagogické praxe v ZŠ je hospitační protokol vytvořený na základě analýzy vyučovacího procesu. Témata: Analýza vyučovacího procesu - náslechová hospitace. Organizační formy v 1. ročníku ZŠ. Vyučovací metody v 1. ročníku ZŠ. Problematiky čtenářské gramotnosti v elementárním ročníku. Pozorování specifických poruch učení v elementárním ročníku ZŠ z pohledu pedagoga. Způsoby hodnocení žáků. Interakce učitele a žáka. Interakce žák-žák. Kurikulum RVP ZV.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Student si vytvoří portfolio pedagogických praxí, do kterého vloží hospitační záznam z absolvované pedagogické praxe a reflektivní zprávu, kterou vytvoří a bude prezentovat na reflektivním semináři k pedagogické praxi. Veškeré informace k pedagogické praxi i k reflexi praxe budou sděleny na seminářích KPG/KPEP@. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |