Předmět: Pedagogická praxe v MŠ přípravná

« Zpět
Název předmětu Pedagogická praxe v MŠ přípravná
Kód předmětu KPV/KMX2Q
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Praxe formou skupinové hospitace studentů a metodika PdF UP ve výchovně vzdělávací práci v předškolním zařízení (MŠ). 2. Pozorování a analýza výchovně vzdělávacího procesu v MŠ. 3. Specifické rysy výchovně vzdělávacího procesu z hlediska některých zvláštností dítěte předškolního věku, problematika přípravy učitele na výchovně vzdělávací proces, školní agenda.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Pozorování
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 8 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Praxe se realizuje formou skupinové hospitace studentů a metodika PdF UP ve výchovně vzdělávací práci v předškolním zařízení (MŠ). Cílem praxe je vést studenty k pozorování a analyzování výchovně vzdělávacího procesu např.: - osobnost učitele a dítěte, - vztah učitel a dítě, - specifické rysy výchovně vzdělávacího procesu z hlediska některých zvláštností dítěte předškolního věku, - problematika přípravy učitele na výchovně vzdělávací proces, školní agenda.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
Předpoklady
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Anamnestická metoda, Rozbor portfolia studenta, Hospitace

Zavedení pedagogického deníku s doporučenou konkretizací (záznamy pozorování, reflexe, sebereflexe); zásobník her, tanečků, pohybových her pro děti apod.; katalog (vlastní databáze) dětské a odborné literatury, školských dokumentů; adresář (školské instituce, důležité kontakty apod.).
Doporučená literatura
  • (2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha : VUP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr