| Název předmětu | Multikulturní výchova |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/KMUV@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Vymezení pojmů (terminologie) MKV (multikulturalita, interkulturní, multikulturní výchova, národnost, národnostní menšina, etnikum, stereotypy a předsudky, integrace, rasismus, xenofobie). Kultura, kulturní zvyky a tradice vybrané země. MKV v RVP ZV (ŠVP ZV). Děti s OMJ ve škole. Aktivity a činnosti v rámci MKV. Vliv médií na utváření názorů na multikulturalitu.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Studenti by měli být schopni: - definovat a vysvětlit pojem multikulturalita, interkulturalita a další pojmy z oblasti MKV - mít základní znalosti o menšinách žijících na území ČR - charakterizovat významná náboženství a orientovat se v nich - vysvětlit a orientovat se v problematice integrace a vzdělávání menšin v českých školách, práce s dítětem s OMJ - orientovat se v problematice integrace a vzdělávání menšin ve vybraných zemích Evropy - charakterizovat MKV jako průřezové téma v RVP ZV - vysvětlit význam a důvody zařazení předmětu MKV do RVP ZV (ŠVP ZV)
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu. |
| Předpoklady |
|
Orientovat se v problematice interkultury.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Rozhovor, Seminární práce
Vytvoření databáze organizací, projektů k MKV pro další využití v praxi. Účast na workshopu. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |