Lecturer(s)
|
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
1. Didactics 2. Development of alternative didactics in the Czech Republic 3. Factors of preschool education 4. Theoretical foundations of the educational process in preschool education
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Group work
|
Learning outcomes
|
|
Prerequisites
|
Basics of pedagogy General didactics
|
Assessment methods and criteria
|
Written exam
1. Conditions for credit: - 70% participation in seminars - active participation in seminars 2. Conditions for successful completion of the course: - credit - curriculum from the textbook: Šmelová, E., Prášilová, M. Didactics of preschool education. Prague: Portal, 2018 - orientation in the preschool curriculum (RVP PV)
|
Recommended literature
|
-
HELUS, Z. (2009). Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál.
-
KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (2001). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál.
-
ŠMELOVÁ, E. (2014). Bezvýhradná akceptace ve výchově dítěte. Olomouc: UP.
-
ŠMELOVÁ, E. (2016). Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku. Olomouc: UP.
-
ŠMELOVÁ, E., PRÁŠILOVÁ, M. a kol. (2018). Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál.
|