Předmět: Autoevaluace MŠ

« Zpět
Název předmětu Autoevaluace MŠ
Kód předmětu KPV/AUT@
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
  • Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Základní pojmy, autoevaluace v práci mateřské školy, autoevaluace jako proces řízení změny, postup autoevaluace, tvorba plánu autoevaluace.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům znalosti a dovednosti v oblasti autoevaluace mateřské školy Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: používat s porozuměním správnou terminologii, osvojit si znalosti a dovednosti současných přístupů v oblasti řízení kvality v kontextu řízení změny, osvojit si dovednost postupu autoevaluace s použitím široké škály autoevaluačních metod.
Po absolvování předmětu bude student schopný: orientovat se v základní terminologii v oblasti autoevaluace prokáže znalosti v oblasti autoevaluace v práci mateřské školy, autoevaluace jako proces řízení změny, postup autoevaluace, tvorba plánu autoevaluace bude schopný aplikovat teoretické znalosti na podmínky konkrétní školy
Předpoklady
Teoretické znalosti z managementu školy.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Předmět je zakončený zápočtem. Podmínkou pro udělení zápočtu je účastnit na seminářích v rozsahu 75%, v případě závažných důvodů bude akceptovaná docházka min. 50 % (nutná omluva - doloženo lékařským potvrzením), v případě, že student bude mít v seminářích účast nižší jak 75 %, bude mu zadaná seminární práce, v níž prokáže porozumění učivu, které bylo procvičováno v době jeho nepřítomnosti Student zpracuje úkoly zadané v systému MOODLE Pokud dojde z epidemiologických důvodů ke zrušení prezenční výuky, přejde výuka do režimu online, a to prostřednictvím platformy ZOOM, MOODLE. V tomto případě studenti obdrží Průvodce studiem, podle kterého bude probíhat řízené samostudium.
Doporučená literatura
  • EGER, L. (2002). Strategie rozvoje školy. Plzeň: Cehtuma.
  • GOLD, A. (1998). Řízení současné školy.. Žďár nad Sázavou.
  • KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky.. Brno: PdF MU.
  • POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, J. (2012). Autoevaluace v praxi českých škol [online]. [cit. 2015-01-20]. Praha: NÚV.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní