Vyučující
|
-
Konečný Josef, doc. PhDr. CSc.
-
Kliment Pavel, PhDr. Ph.D.
-
Holásková Kamila, PhDr. Ph.D.
-
Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Aktuality z psychologie mladšího školního věku. Problematika sebepoznání, metody sebepoznávání. Analýza problémových situací z školní praxe. Metody duševní hygieny.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Integrace dosavadních psychologických znalostí, prohloubení sebepojetí a poznávání druhých, nácvik řešení praktických situací s převládající psychologickou problematikou.
Student bude způsobilý vysvětlení pojmů a definic z oblasti psychologie.
|
Předpoklady
|
Předpokládájí se základní znalosti psychologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
ČÁP, J., MAREŠ, J. (2007). Psychologie pro učitele. Praha : Portál.
-
HRABAL, V. (1988). Jaký jsem učitel. Praha : SPN.
-
KONEČNÝ, J., URBANOVSKÁ, E. (2002). Psychologie pro učitele (studijní text k distančnímu studiu). Olomouc : UP.
-
NAKONEČNÝ, M. (1997). Encyklopedie obecné psychologie. Praha : Academia.
|