Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
-
Kliment Pavel, PhDr. Ph.D.
-
Holásková Kamila, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Sociální psychologie je prezentována ve struktuře základních témat, která jsou důležitá pro školní podmínky a profesi učitele. Obsahem disciplíny jsou následující témata - předmět a metody sociální psychologie, sociální komunikace, personální percepce, socializace, skupinová dynamika, sociální konformita, vůdcovství, agresivní chování a jeho příčiny, vliv mediálních prostředků na chování dětí apod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Domácí příprava na výuku
- 8 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studijní předmět rozvíjí základní témata sociální psychologie, která jsou využitelná ve školních nebo výchovných zařízeních. Zabývá se základními aspekty sociální komunikace, sociální percepce, skupinové dynamiky, socializace, spolupráce, agrese apod. V rámci seminářů jsou procvičovány základní techniky verbální a neverbální komunikace, které je možné využít ve vyučovacím procesu.
Student bude způsobilý vysvětlení pojmů a definic z oblasti psychologie.
|
Předpoklady
|
Předpokládájí se základní znalosti psychologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
DAŘÍLEK, P. (2005). Možnosti zvládání agresivního chování u dětí.In: Tradice a perspektivy výchovy a vzdělávání. Česko-slovenské pedagogické studie 1. str. 114 - 123. Olomouc.
-
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. (2008). Sociální psychologie. Praha : Grada.
|