| Název předmětu | Sociální psychologie |
|---|---|
| Kód předmětu | KPS/SOP@ |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Obsah 1. Člověk, společnost a kultura 2. Identita a identity 3. Jak prezentovat a jak se sebe-prezentovat 4. Interpersonální vnímání 5. Komunikace 6. Manipulace a přesvědčování 7. Postoje a sociální reprezentace, předsudky 8. Sociální vliv, konformita a poslušnost 9. Skupiny a skupinová dynamika 10. Školní třída 11. Vědecké a/nebo sociální poznávání + metody sociální psychologie 12. Vztahy 13. Historický vývoj sociální psychologie Volitelná témata: (na přání studentů možná i další témata) * Psychologie dotazování * Řešení konfliktů Poznámka: Lektor si vyhrazuje právo na změnu témat i jejich pořadí. Ne všechna témata musí být probrána během přímé výuky.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující práce ve skupinách |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je teoretické přiblížení problematiky oblasti sociální psychologie a praktické osvojení dovedností v sociální interakci. Záměrem předmětu je rovněž naučit studenty reflektovat problémy vznikající v interakci člověka a společnost s využitím psychologie, kromě toho však i pochopení osobnosti dítěte z hlediska dynamiky lidského sociálního chování a sociálního začlenění. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: využívat s porozuměním základní terminologii sociální psychologie, vysvětlit s porozuměním vybrané teorie sociální psychologie s následnou vazbou osobnost dítěte, dospívajícího a dospělého jedince diskutovat o tématech disciplíny s vyučujícími i mezi sebou.
Student si osvojí základní terminologické pojmy z oblasti psychologie komunikace. Student rozumí principům a základním teoriím aplikovaným v sociální psychologii. Student si získá zkušenost s vybranými technikami komunikace, asertivity a zvládání konfliktů. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
80% účast Aktivní účast v hodinách Při vícero absencí bude vyžadováno zpracování náhradního úkolu Referát během výuky Zápočet bude realizován formou písemného testu ISP ? upřesnění požadavků na základě osobní domluvy s vyučující. Body za zápočtový test 91-100 A 1 započteno 81-90 B 1,5 započteno 71-80 C 2 započteno 61-70 D 2,5 započteno 51-60 E 3 započteno 0-50 F 4 nezapočteno |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |