Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Pugnerová Michaela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Duševní zdraví - nemoc, problematika normality, deprivace, neurotizace dítěte, školské poruchy, stres a jeho vliv na psychiku. Klasifikace základních patologických jevů, jejich výskyt, dopad na školní prostředí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Účast na výuce
- 47 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Přehled patopsychologických změn v průběhu vývoje dítěte se zaměřením na předškolní věk. Poskytnout základní vhled do problematiky výchovných oslabení (v oblasti senzorické, psychomotorické) a poruch v oblasti prožívání a chování.
Student má přehled o základních psychopatologických změnách v průběhu vývoje se zaměřením na předškolní věk.
|
Předpoklady
|
Předpokladem je znalost základů obecné a vývojové psychologie a psychologie osobnosti.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
KOLUCHOVÁ, J. (1999). Přehled patopsychologie dítěte. I., II. díl.. Praha.
-
Prekopová, J. (1994). Neklidné dítě. Praha: portál.
-
Provazníková, H. (2002). Náhradní rodinná péče. Praha: Česká společnost pro ochranu dětí.
-
VÁGNEROVÁ, M. (2008). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál.
|