Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni : " podat přehled o specifických psychických stavech, procesech a vlastnostech u vybraných psychopatologických poruch, " aplikovat získané poznatky v praxi. " vyvodit rizikové faktory v kontextu poruch chování a rozvoje závislostí. Témata: Klasifikační manuály a přehled kategorií psychických poruch. Poruchy chování, vymezení, etiologie. Přehled neurotických poruch, etiologie a možnosti intervence. Neurotický vývoj u dětí. Příčiny a projevy závislostí. Alkoholové a nealkoholové drogy. Vymezení a etiologie poruch v dětství a dospívání a poruchy se začátkem v dětství. Děti ohrožené prostředím a dopady z toho plynoucí.
|
-
HALGIN, Richard P. Abnormal Psychology: The Human Experience of Psychological Disorders..
-
KARIKOVÁ,S. Základy patopsychológie detí a mládeže.
-
Kohoutek, R. Patopsychologie a psychopatologie pro pedagogy.
-
KURCINKA, Mary Sheedy. Problémové dítě v rodině a ve škole.
-
KVINTOVÁ, J. Patopsychologie problémového dítěte.
-
MASH, E. J., BARKLEY, R.A. (2003). Child Psychopathology.. Guilford Press. New York.
-
Matějček, Z. (2001). Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H & H.
-
PORTEŠOVÁ, Š. Rozumově nadané děti s dyslexií.
-
Pöthe P. Emoční poruchy v dětství a dospívání.
-
PUGNEROVÁ, M., KONEČNÝ, J. Patopsychologie se zaměřením na psychologii handicapu.
-
PUGNEROVÁ, M. Přehled poruch psychického vývoje.
-
Říčan, P., & Krejčířová, D. (2006). Dětská klinická psychologie. Praha: Grada Publishing.
-
SULLIVAN, Maureen A. a COLLINS, Frank L. Instructor's resource manual for Wilson, Nathan, O'Leary, and Clark: Abnormal psychology: integrating perspectives.
-
VÁGNEROVÁ, M. a kol. (2000). Psychologie handicapu.. Praha: Karolinum.
-
Vágnerová, M. (1998). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál.
-
WILMSHURST, L. Child and Adolescent Psychopathology: A Casebook.
|