| Název předmětu | Kapitoly z psychologie osobnosti |
|---|---|
| Kód předmětu | KPS/KKPO@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Úvod do teorie psychologie osobnosti. 2. Utváření osobnosti (struktura, dynamika). 3. Teoretické a metodologické otázky psychologie osobnosti. 4. Temperament, charakter, tělesná konstituce. 5. Motivy a motivace. 6. Dynamika osobnosti - emoce, frustrace. 7. Psychologické školy a koncepce studia osobnosti. 8. Psychoanalytická koncepce. 9. Rysový psychometrický přístup. 10. Humanisticko - existencialistický přístup. 11. Hodnoty, postoje, předsudky. 12. Inteligence, schopnosti, tvořivost. 13. Pojem Já. Volitelná témata: (na přání studentů možná i další témata) * Psychologie dotazování * Řešení konfliktů a problémovým typem osobnosti Poznámka: Lektor si vyhrazuje právo na změnu témat i jejich pořadí. Ne všechna témata musí být probrána během přímé výuky.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Výstupy z učení |
|
Teoretická disciplína, která seznamuje studující s poznáváním osobnosti člověka z hlediska determinujících činitelů, vývoje osobní identity, struktury osobnostních vlastností a jejich dynamiky.
Odborné znalosti: Student prokáže znalost: Student prokáže znalost determinujících činitelů v utváření osobnosti člověka a struktury a dynamiky fungování osobnosti v průběhu života. Odborné dovednosti: Student dokáže: Dovednosti v diagnostice vlastností osobnosti. Kompetence pro odhalování poruch vývoje osobnosti v dětském věku. |
| Předpoklady |
|
Znalost základní terminologie předešlých psychologických disciplín
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Písemná zkouška, Esej
ISP - upřesnění požadavků na základě osobní domluvy s vyučující. Písemná práce v rozsahu nejméně 10 normostran Písemný zkouška. Aktivní účast ve cvičeních 80% |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |