Cíle: Předmět navazuje na Základy psychologie I, prohlubuje a rozšiřuje učivo, akcentuje využití poznatků vývojové psychologie v praxi. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: Pochopit zvláštnosti dětské psychiky, vývoj hry a kresebné činnosti dětí. Vysvětlit problematiku školní zralosti. Analyzovat období dospívání a vyvodit přístup k dospívajícím jedinci. Vysvětlit přístupy ke stáří, umírání a pochopit význam truchlení. Výukové teze: 1. Specifika dětské hry a kresby 2. Školní zralost ? parametry 3. Období adolescence ? parametry 4. Stáří, senilita, umírání.
|
-
ATKINSONOVÁ, R. L., ATKINSON, R. C., SMITH, E. E., BEM, D. J. (1993). Psychologie. Praha: Victoria Publishing.
-
ČÍŽKOVÁ , J. a kol. (2001). Přehled vývojové psychologie. Olomouc : PdF UP.
-
FABER, A., MAZLISH, E. (2012). Jak mluvit, aby nás teenageři poslouchali, jak naslouchat, aby nám teenageři důvěřovali.. Brno: CPress.
-
FELDMAN, R.S. (2003). Child development. USA : Pearson Education.
-
Křivohlavý, J. (2011). Stárnutí z pohledu pozitivní psychologie: možnosti, které čekají. Praha: Grada.
-
Macek, P. Adolescence. Praha, Portál 2003..
-
MACEK, P., LACINOVÁ, L. (2012). Vztahy v dospívání..
-
MLČÁK, Z. (1996). Diagnostické využití kresby v práci učitele..
-
Pokorná, A. (2010). Komunikace se seniory. Praha: Grada Publishing.
-
Špatenková, N. (2009). Gerontopsychologie.
-
Špatenková, N. Poradenství pro pozůstalé: principy, proces, metody. Praha: Grada. 2013.
-
TYRLÍK, M. (2012). Zátěž v adolescenci..
-
UŽDIL, Jaromír. (2002). Čáry, klikyháky, paňáci a auta: výtvarný projev a psychický život dítěte.. Praha: Portál.
-
Wolf, J. (1982). Umění žít a stárnout. Praha: Svoboda.
|