| Název předmětu | Problémy demokratického vládnutí v současném světě |
|---|---|
| Kód předmětu | KPO/MPDV |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 3 |
| Četnost výuky | letní semestr |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata seminářů: Blok 1:Demokracie a její formy v současném světě Co je to demokracie? (vývoj teorie demokracie) Třetí vlna demokratizace ve světě Současné formy demokracie ve světě Blok 2: Překážky konsolidace demokracie Vyrovnání se s minulostí Kvalita demokratických institucí Dodržování občanských práv a svobod Chudoba a sociální nerovnost Blok 3. Demokratizace nadnárodních struktur Demokratický deficit EU Evropský parlament v systému institucí EU Participace občanů: volby do Evropského parlamentu Evropská identita
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Výstupy z učení |
|
Cílem kurzu je seznámit posluchače se současnými problémy demokratického vládnutí ve světě. Pozornost bude věnována teorii demokracie a současným podobám demokracie ve světě, dále vybraným problémům konsolidace demokracie (kvalita demokratických institucí, chudoba a sociální nerovnost, dodržování občanských práv a svobod) a demokratizaci nadnárodních struktur, konkrétně na příkladu Evropské unie.
Po absolvování tohoto předmětu budou posluchači umět identifikovat hlavní problémy demokratizace ve světě. Posílí si také svoje analytické schopnosti. |
| Předpoklady |
|
Absolvování tohoto předmětu není podmíněno absolvováním některého jiného předmětu.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání kolokvia je nezbytná účast na seminářích ve stanoveném rozsahu, aktivní práce v seminářích a absolvování závěrečného písemného testu. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Právnická fakulta | Studijní plán (Verze): Právo a právní věda (2019) | Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Právnická fakulta | Studijní plán (Verze): Právo a právní věda (2019) | Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Právnická fakulta | Studijní plán (Verze): Právo a právní věda (2019) | Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Právnická fakulta | Studijní plán (Verze): Právo a právní věda (2024) | Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Právnická fakulta | Studijní plán (Verze): Právo a právní věda (2024) | Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Právnická fakulta | Studijní plán (Verze): Právo a právní věda (2024) | Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Právnická fakulta | Studijní plán (Verze): Právo a právní věda (2019) | Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Právnická fakulta | Studijní plán (Verze): Právo a právní věda (2024) | Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Právnická fakulta | Studijní plán (Verze): Právo a právní věda (2024) | Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Právnická fakulta | Studijní plán (Verze): Právo a právní věda (2019) | Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Letní |