| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Gonosová Zuzana, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Valtr Ludvík, Mgr.
                
 
            
                - 
                    Klein Tomáš, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Antropomotorika jako vědní obor. Konstrukty motoriky - pohybové schopnosti, pohybové dovednosti, pohybový výkon. Pohybová koordinace - funkční podstata, biologické determinanty, diagnostika, vývojové změny.  Silové a rychlostní schopnosti, flexibilita - funkční podstata, biologické determinanty, diagnostika, vývojové změny.  Aerobní (vytrvalostní) a anaerobní (rychlostně vytrvalostní) schopnosti -  funkční podstata, biologické determinanty, diagnostika, vývojové změny.  Motorické dovednosti - funkční podstata, determinanty, diagnostika, vývojové změny. Základní principy testování a dalších metod hodnocení motoriky člověka. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 26 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 8 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 35 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 12 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je získání základních znalostí o řízení lidského pohybu a funkčních předpokladech pro pohybovou činnost, které jsou charakterizovány jako pohybové schopnosti a pohybové dovednosti. Současným cílem je získání dovedností pro přípravu, administraci, a interpretaci výsledků testování v oblasti pohybových schopností.    
                 
                Student umí  - vysvětlit funkční podstatu motorických schopností a motorických dovedností člověka. - vysvětlit vývojové milníky pohybových dovedností a změny motorických schopností ve vývoji    člověka.  - zvolit, připravit, administrovat, vyhodnotit vybrané testy motorických schopností a interpretovat    výsledky.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Nejsou žádné.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Písemná zkouška
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Seminární práce - protokol o provedení testu, 80% účast na přednáškách, 100% účast v seminářích.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Armour, K. (2014). Pedagogical cases in physical education and youth sport. London: Routledge. 
                
 
            
                
                - 
                    Měkota, K., & Blahuš, P. (1983). Motorické testy v tělesné výchově. Praha: SPN. 
                
 
            
                
                - 
                    Měkota, K., & Cuberek, R. (2007). Pohybové dovednosti, činnosti, výkony. Olomouc: Univerzita Palackého. 
                
 
            
                
                - 
                    Měkota, K., & Novosad, J. (2005). Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého. 
                
 
            
                
                - 
                    Schmidt, R. A., & Lee, T. D. (2011). Motor control and learning: A behavioral emphasis. Champaign, Ill: Human Kinetics. 
                
 
            
                
                - 
                    Schmidt, R. A., & Wrisberg, C. A. (2008). Motor learning and performance: A situation-based learning approach. Champaign, Ill: Human Kinetics. 
                
 
            
         
         
         
     |