Název předmětu | Antropomotorika 1 |
---|---|
Kód předmětu | KPK/ANT |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Antropomotorika jako vědní obor. Konstrukty motoriky - pohybové schopnosti, pohybové dovednosti, pohybový výkon. Pohybová koordinace - funkční podstata, biologické determinanty, diagnostika, vývojové změny. Silové a rychlostní schopnosti, flexibilita - funkční podstata, biologické determinanty, diagnostika, vývojové změny. Aerobní (vytrvalostní) a anaerobní (rychlostně vytrvalostní) schopnosti - funkční podstata, biologické determinanty, diagnostika, vývojové změny. Motorické dovednosti - funkční podstata, determinanty, diagnostika, vývojové změny. Základní principy testování a dalších metod hodnocení motoriky člověka.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Pracovní činnosti (dílny)
|
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je: 1) získání znalostí o funkční podstatě pohybových schopností a pohybových dovedností; 2) pochopení základních mechanismů pohybové koordinace u člověka; 3) získání dovedností uživatele motorických testů a dalších metod hodnocení motoriky člověka; osvojení odborných a etických zásad pedagogického a psychologického testování.
Student umí - vysvětlit funkční podstatu motorických schopností a motorických dovedností člověka. - vysvětlit vývojové milníky pohybových dovedností a změny motorických schopností ve vývoji člověka. - zvolit, připravit, administrovat, vyhodnotit vybrané testy motorických schopností a interpretovat výsledky. |
Předpoklady |
Nejsou žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Známkou, Didaktický test, Seminární práce
Seminární práce - popis testu, protokol o provedení testu a vyhodnocení výsledků. 80% účast na přednáškách, 100% účast v seminářích. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Rekreologie (2016) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Rekreologie (2011) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport (2011) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova (2011) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Ochrana obyvatelstva (2016) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Aplikované pohybové aktivity (2016) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport (2016) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Tělesná výchova (2016) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Fakulta tělesné kultury | Studijní plán (Verze): Aplikovaná tělesná výchova (2016) | Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |