Předmět: Projektování kurikula MŠ

« Zpět
Název předmětu Projektování kurikula MŠ
Kód předmětu KPG/ŠKU@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah: 1. Úvod - terminologie 2. Algoritmus projektování kurikula 3. Analýza vzdělávacích potřeb a analýza účastníků vzdělávání 4. Výukový cíl 5. Vlastnosti výukových cílů 6. Taxonomie cílů a tvorba ŠVP 7. Vyhodnocování 8. Tvorba ŠVP, TVP

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíl: Student bude umět vysvětlit průběh a podstatu algoritmu projektování vzdělávacího programu, dokáže tímto způsobem prakticky aplikovat a posoudit kvalitu předloženého vzdělávacího programu.
Cíl: Student bude umět vysvětlit průběh a podstatu algoritmu projektování vzdělávacího programu, dokáže tímto způsobem prakticky aplikovat a posoudit kvalitu předloženého vzdělávacího programu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Předmět je zakončený zkouškou. Podmínky pro připuštění ke zkoušce jsou: 1. aktivní účast na seminářích/cvičení v rozsahu 50 %, v případě závažných důvodů bude akceptována doložená omluva (např. potvrzení od lékaře atd.), 2. v případě, že student bude mít v seminářích účast nižší 50 % bude mu zadána seminární práce, v níž prokáže porozumění učivu, které bylo procvičováno v době jeho nepřítomnosti. Student vypracuje úkoly zadané v systému MOODLE. Podmínky pro udělení zápočtu: 1. výše uvedené podmínky vztahující se k účasti na seminářích/cvičeních 2. obhajoba zpracovaného projektu (ŠVP, TVP) dle pokynů v MOODLE, odevzdaného v termínu do systému MOODLE Podmínky pro udělení zkoušky: 1. udělený zápočet 2. písemná zkouška s min. výsledkem 65 %
Doporučená literatura
  • BERČÍKOVÁ, A. a kol. (2014). Učitel - aktér edukačního procesu předškolního vzdělávání. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • HELUS, Z. (2009). Dítě v osobnostním pojetí.. Praha: Portál.
  • KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky.. Brno: PdF MU.
  • PASCH, M. aj. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
  • PRÁŠILOVÁ, M., ŠMELOVÁ, E. (2010). Kurikulum a jeho tvorba II. Školní vzdělávací program. Olomouc: UP.
  • PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
  • ŠMELOVÁ, E., PRÁŠILOVÁ, M. a kol. (2018). Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál.
  • VAŠŤATKOVÁ, J. (2006). Úvod do autoevaluace školy.. Olomouc: UP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní