| Název předmětu | Praktikum k pedagogické diagnostice |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/ŠDP@ |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíl předmětu: Rozvíjet dovednost v oblasti pedagogické diagnostiky v podmínkách běžné mateřské školy. Systematicky vést portfolio zaměřené na pedagogické portfolio v souladu se stanovenými kritérii. Hlavní témata předmětu po jednotlivých týdnech výuky: Učitel a jeho role diagnostika. Kompetence diagnostická a intervenční. Kazuistika a vstupní dotazník pro rodiče dětí předškolního vzdělávání. Přípravná fáze tvorby diagnostického nástroje. Proces diagnostikování v přímé práci s dětmi. Požadavky na použití diagnostických metod v praxi. Pozorování jako základní metoda zjišťování informací o dítěti. Individuální přístup k dítěti. Portfolio dítěte a zásady jeho tvorby. Spolupráce rodiny na tvorbě portfolia dítěte. E - portfólio - jeho tvorba a užívání. Propojení na pedagogickou praxi: Studenti budou s vyučujícím absolvovat hospitace v mateřských školách v závislosti na probíraném tématu. Po hospitacích pak bude probíhat rozbor a diskuse na základně pozorované edukační reality a studia teoretických podkladů. Seminářů se také bude účastnit odborník z praxe, který osvětlí problémová témata, které během hospitace v mateřské školy vyvstaly.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |