| Název předmětu | Průběžná náslechová praxe v MŠ s reflexí |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/Š1P@ |
| Organizační forma výuky | Praxe |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle předmětu: Předmět umožňuje prvotní seznámení studentů s pedagogickou realitou mateřských škol, s organizací dne, navázání kontaktů s dětmi i s cvičnými učitelkami. Praxe je náslechová, kdy studenti během celého semestru hospitují v jedné třídě mateřské školy a průběžně plní zadané úkoly v souladu s tématy tohoto předmětu a teoretickými předměty zejména: Základy pedagogiky, Obecná didaktika, Biologie dítěte a hygiena, Práce s pedagogickým portfoliem. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: orientovat se v prostředí mateřských škol, porozumět metodickým pokynům a organizaci pedagogických praxí, komunikovat s didaktikem PdF UP a cvičným učitelem, reflektovat význam praxe ve vztahu ke zvolenému oboru, porozumět podstatě tvorby studentského portfolia a práce s ním, a to s cílem průběžně shromažďovat materiály k rozličným tématům. Hlavní témata předmětu: Úvodní seminář: metodické a organizační pokyny pro pedagogickou praxi, koncepce pedagogických praxí, studentské portfolio. Seznámení s konkrétní mateřskou školou a třídou, orientace. Organizace dne v MŠ Podmínky vzdělávání Základní školní dokumentace Didaktické zásady Komunikace v prostředí mateřské školy Klima mateřské školy a třídy Osobnost učitele MŠ Hygiena dětí v MŠ Význam pedagogické praxe pro zvolený obor Reflektující seminář: prezentace portfolií studentů, následná diskuse, reflexe, sebereflexe Výstup praxe: Založení pedagogického portfolia, jeho prezentace, diskuse s metodikem praxí a cvičným učitelem, reflexe.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |