Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
-
Žilínek Martin, prof. PhDr. PhD.
-
Novotný Zdeněk, doc. PhDr. CSc.
-
Grecmanová Helena, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Analýza jednotlivých pedagogických kategorií v historickém vývoji. Názory významných filozofů a pedagogů na výchovu a vzdělávání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Filozofie výchovy a vzdělávání objasňuje nejpodstatnější problémy spojené s edukačními procesy ve společnosti v rámci historického vývoje filozofických a pedagogických názorů. Sleduje a vykládá současné filozofické koncepce výchovy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Aktivní přístup studentů k výuce,plnění průběžných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
BLÍŽKOVSKÝ, B. (1992). Systémová pedagogika. Ostrava: Amosium servis.
-
BREZINKA, W. (1996). Filozofické základy výchovy. Praha: Zvon.
-
CIPRO, M. (1999). Pedaogigka a společnost. Praha: vlastním nákladem autora.
-
Grecmanová, H., Holoušová, D., Urbanovská, E., Bůžek, A. (2000). Obecná pedagogika II.. Olomouc: Hanex.
-
GRECMANOVÁ, H., HOLOUŠOVÁ, D., URBANOVSKÁ, E. (1997). Obecná pedagogika I.. Olomouc: Hanex.
-
Průcha, J. (1996). Alternativní školy. Praha: Portál.
-
PRŮCHA, J. (1997). Moderní pedagogika. Praha:Portál.
-
SINGULE, F. (1992). Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Praha: SPN.
-
SKALKOVÁ, J. (1995). Za novou kvalitu vyučování. Brno: Paido.
-
ŠTVERÁK, V., ČADSKÁ, M. (1999). Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Praha: Karolinum.
|