|
Vyučující
|
-
Fasnerová Martina, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: Na základě pedagogických praxí realizovaných v průběhu celého studia si student vytváří studentské profesní portfolio, do kterého postupně vkládá jednotlivé produkty, které se vztahují k disciplínám pedagogicko-psychologického modulu. Prokazuje a prezentuje své kompetence, shrnuje své úspěchy případně neúspěchy během studia a reflektuje různé aktivity. Dokáže sestavit reprezentativní dokumentaci, která prokazuje jeho kvality a předpoklady pro vykonávání učitelské profese.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti / studentky schopni / schopny: - definovat profesní portfolio; - popsat typy profesního portfolia; - vysvětlit důvod tvorby portfolia; - analyzovat funkce profesního portfolia; - analyzovat obsah a strukturu profesního portfolia.
? definovat profesní portfolio; ? popsat typy profesního portfolia; ? vysvětlit důvod tvorby portfolia; ? analyzovat funkce profesního portfolia; ? analyzovat obsah a strukturu profesního portfolia.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Prezenční forma studia: písemná a ústní (zápočet), účast na cvičeních, vytvoření projektu implementace konkrétních aktivizačních metod do konkrétní výuky v rámci jeho aprobačních předmětů (v návaznosti na souvislou pedagogickou praxi) a jejich ověření v praxi.
|
|
Doporučená literatura
|
-
LUKÁŠOVÁ, H., SVATOŠ. T., MAJERČÍKOVÁ,J. Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství: příspěvek k autoregulaci profesního učení a seberozvoje. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. 2014..
-
NEZVALOVÁ, D. Portfolio a jeho hodnocení. Olomouc: Univerzita Palackého. 2012..
-
SYSLOVÁ, Z., CHALOUPKOVÁ, L. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. Brno: Masarykova univerzita. 2015..
-
TOMKOVÁ, A. Portfolio v pregraduální přípravě učitelů primární školy. In V. Spilková, a kol. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido. 2014..
-
TRUNDA. J. (2012). Profesní portfolio učitele. Praha: NÚV. Dostupné z: http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty3_sebereflektivnidenik..
|