Předmět: Seminář k tvorbě profesního portfolia

« Zpět
Název předmětu Seminář k tvorbě profesního portfolia
Kód předmětu KPG/UPO@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fasnerová Martina, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Na základě pedagogických praxí realizovaných v průběhu celého studia si student vytváří studentské profesní portfolio, do kterého postupně vkládá jednotlivé produkty, které se vztahují k disciplínám pedagogicko-psychologického modulu. Prokazuje a prezentuje své kompetence, shrnuje své úspěchy případně neúspěchy během studia a reflektuje různé aktivity. Dokáže sestavit reprezentativní dokumentaci, která prokazuje jeho kvality a předpoklady pro vykonávání učitelské profese.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu budou studenti / studentky schopni / schopny: - definovat profesní portfolio; - popsat typy profesního portfolia; - vysvětlit důvod tvorby portfolia; - analyzovat funkce profesního portfolia; - analyzovat obsah a strukturu profesního portfolia.
? definovat profesní portfolio; ? popsat typy profesního portfolia; ? vysvětlit důvod tvorby portfolia; ? analyzovat funkce profesního portfolia; ? analyzovat obsah a strukturu profesního portfolia.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Prezenční forma studia: písemná a ústní (zápočet), účast na cvičeních, vytvoření projektu implementace konkrétních aktivizačních metod do konkrétní výuky v rámci jeho aprobačních předmětů (v návaznosti na souvislou pedagogickou praxi) a jejich ověření v praxi.
Doporučená literatura
  • LUKÁŠOVÁ, H., SVATOŠ. T., MAJERČÍKOVÁ,J. Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství: příspěvek k autoregulaci profesního učení a seberozvoje. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. 2014..
  • NEZVALOVÁ, D. Portfolio a jeho hodnocení. Olomouc: Univerzita Palackého. 2012..
  • SYSLOVÁ, Z., CHALOUPKOVÁ, L. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. Brno: Masarykova univerzita. 2015..
  • TOMKOVÁ, A. Portfolio v pregraduální přípravě učitelů primární školy. In V. Spilková, a kol. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido. 2014..
  • TRUNDA. J. (2012). Profesní portfolio učitele. Praha: NÚV. Dostupné z: http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty3_sebereflektivnidenik..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství zdravotně-preventivních předmětů pro střední a vyšší odborné školy (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní