| After completing the course, students should be able to: - explain the place of pedagogical diagnostics in teaching management, - define and justify the phenomenon under study in connection with education, - describe individual methods of pedagogical diagnostics, - appropriately choose a method in accordance with the diagnosed problem, - administer and apply diagnostic methods (tools, techniques), - prepare a simple diagnostic project. 
 
 | 
        
    | 
            
                
                
                    BEDNÁŘOVÁ, J.  Školní zralost : co by mělo umět dítě před vstupem do školy. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010. ISBN: 978-80-251-2569-4.. 
                
                    BEDNÁŘOVÁ, J., V. ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: Computer Press, 2008.. 
                
                    Bendl, S. (2011). Školní kázeň v teorii a praxi. Praha : Triton. 
                
                    DITRICH, P. Pedagogicko - psychologická diagnostika. Jinočany: H a H, 1993. ISBN 80-85467-06-2.. 
                
                    DRTILOVÁ, J., F. KOUKOLÍK. Odlišné dítě. 2. přeprac. vyd. Praha: Vyšehrad, 1993. ISBN 80-7021-097-4.. 
                
                    HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Diagnostika a práce se skupinou: manuál diagnostiky a intervencí pro práci se skupinou. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2009. ISBN: 978-80-7372-562-4.. 
                
                    Helus, Z. (2004). Dítě v osobnostním pojetí. Praha. 
                
                    JANDERKOVÁ, D. (2009). Pedagogická diagnostika. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita. 
                
                    JOHNSON, B., L. B. CHRISTENSEN. Educational research : quantitative, qualitative, and mixed approaches. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications, 2010.. 
                
                    Kolektiv autorů:. Pedagogická intervence u žáků-výklad. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2010. ISBN 978-80-7357-603-5.. 
                
                    LEIGHTON, J. P., M. J. GIERL. Cognitive Diagnostic Assessment for Education. Cambridge, 2007.. 
                
                    MERTIN, V. KREJČÍŘOVÁ, L. Metody a postupy poznávání žáků. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0.. 
                
                    MERTIN, V. L. KREJČÍŘOVÁ. Problémy s chováním ve škole-jak na ně. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2012. ISBN 978-80-7478026-4.. 
                
                    Musilová, M. (2011). Pedagogická diagnostika: teorie a její reflexe v praxi. 
                
                    Musilová, M. (2003). Případová studia jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: UP,PdF. 
                
                    ONDRÁČEK, P. (2001). Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce.. Pardubice. 
                
                    Zelinková, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Praha: Portál. 
                 
 
 |