Po absolvování předmětu budou studenti schopni: - charakterizovat základní principy konstruktivistických teorií učení a kognitivní psychologie, - objasnit cíle a obsah programu RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení), - vysvětlit třífázový model učení (E-U-R), - pochopit princip a význam aktivizačních metod pro výuku a pro rozvoj žákova způsobu poznávání, - posuzovat kvalitu, obtížnost a vhodnost aktivizačních metod vzhledem k cílům a obsahu výuky, - analyzovat, hodnotit a modifikovat aktivizační metody podle zadaných kritérií, - projektovat vlastní vzdělávací programy s využitím aktivizačních metod.
|
-
Buzan, T., & Foltýn, J. (2007). Mentální mapování. Praha: Portál.
-
BUZAN, T. a BUZAN, B. Myšlenkové mapy: probuďte svou kreativitu, zlepšete svou paměť, změňte svůj život. 2. vyd. Brno: BizBooks, 2012..
-
BUZAN, T. a WOOD, J. G. Myšlenkové mapy pro děti: efektivní učení. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2014..
-
GRECMANOVÁ, H. a URBANOVSKÁ, E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2007..
-
KOTRBA, T. a LACINA, L. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. 2., přeprac. a dopl. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2011..
-
KOTRBA, T. a LACINA, L. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Vyd. 1. Brno: Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal, 2007..
-
Nováková, J. (2014). Aktivizující metody výuky.. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
-
Sitná, D. (2013). Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál.
-
Sternberg, R. J., & Koukolík, F. (2009). Kognitivní psychologie. Praha: Portál.
|